Helft retailers bezorgd om veranderend cookiebeleid
Bron: Techvisor.nl -
15 juni 2022
Maar liefst 51 procent van de Nederlandse online retailers maakt zich zorgen om het feit dat third party cookies per 2023 verdwijnen. Dit blijkt uit een benchmarkonderzoek van Wunderkind, waarin het performance marketingbedrijf zowel 27 Nederlandse marketingdirecteuren als 504 consumenten ondervroeg. Mogelijk komen die zorgen door het toenemende belang van persoonlijke communicatie. Zo zien zeven op de tien retailers personalisatie als topprioriteit in hun huidige operatie en lange termijn groeistrategie.
Afhankelijkheid lijkt een belangrijke verklaring voor de grote zorgen over het verdwijnen van third party cookies. Maar liefst zestig procent van de respondenten gebruikt deze data namelijk voor hun marketingstrategie. “Het verbaast mij dat zoveel organisaties voor hun groeistrategie nog afhankelijk zijn van third party cookies”, zegt Wouter Koch, Country Manager van Wunderkind in Nederland.
Lees verder >>
Wil je dit nieuwsbericht verder delen?