Vacatures in Financiën

Mensen verder helpen, dat is mijn drijfveer

Interview met Sarah Busby-Gordijn - Personenschadebehandelaars Zwaar Letsel bij DEKRA People

Jesse: Kan je jezelf introduceren?

Sarah: Ik ben Sarah, ik ben 33 en ik woon samen met mijn man en twee dochters. Ik ben vorig jaar januari bij DEKRA People gestart.

Jesse: Hoe lang werk je al in de branche?

Sarah: In de verzekeringsbranche nu ongeveer 4 jaar!

Jesse: Wat heb je daarvoor gedaan?

Sarah: Daarvoor ben ik werkzaam geweest als advocaat, waar ik zaken in het personen- en familierecht en strafrecht behandelde.

Jesse: Wat maakte dat jij de overstap maakte naar Personenschade?

Sarah: Ik deed als advocaat eigenlijk verschillende rechtsgebieden en dat was enerzijds heel leuk, omdat je van alles wat meekrijgt, maar anderzijds weet je dan ook van alles een beetje. Ik wilde mijzelf graag specialiseren op één gebied en daarom ben ik gaan nadenken over welk rechtsgebied dat dan zou moeten zijn. Ik heb personenschade altijd interessant gevonden, maar het kantoor waar ik werkte hield zich niet bezig met personenschade.

Sarah: In de advocatuur vond ik het acquisitie aspect minder, dat trok mij niet zo aan. Dus vandaar dat ik toen ben overgestapt naar een rechtsbijstandsverzekeraar waar ik mij ben gaan specialiseren in Personenschade.

Sarah: Het leuke daaraan vind ik dat je mensen verder kan helpen na een ongeval, of dat nou is vanuit belangenbehartiging of vanuit een verzekeraar. In beide functies kan ik daaraan bijdragen.

Jesse: Wat voor schades behandel je?

Sarah: Ik behandel zwaar-letselzaken. Veel bedrijfsongevallen, maar ook wel verkeersongevallen. Dit varieert dus van gecompliceerde breuken, amputaties en hersenletsel tot whiplashzaken.

Jesse: Wat vind jij het leukste aan de functie?

Sarah: Het leukste vind ik dat je mensen verder kan helpen en dat het eigenlijk een combinatie is van enerzijds het juridische  en anderzijds het maatschappelijke aspect. Veel contacten hebben met mensen en deze goed verder te kunnen helpen.

Jesse: Wat vind jij het moeilijkste aan de functie?

Sarah: Wat lastig kan zijn is als er geen aansprakelijkheid is of geen dekking, om dat dan goed over te brengen, dat is natuurlijk altijd vervelend nieuws voor iemand. Dat is soms écht lastig. Als iemand zwaar letsel heeft is het natuurlijk heel lastig als je met je eigen schade blijft zitten.

Jesse: Welke elementen moet een functie in jouw optiek hebben?

Sarah: Ik vind het van belang om afwisseling te hebben in mijn werkzaamheden. Wat ik fijn vind aan werken bij DEKRA People is dat je altijd de mogelijkheid hebt om elke keer weer ergens anders te kijken. Ik denk dat dat heel erg bijdraagt aan het opdoen van ervaring en kennis. Op deze manier kan je goed schakelen in je werk en kan je afwisselen tussen verzekeraars of rechtsbijstandsverzekeraars.

Sarah: Daarnaast vind ik het ook erg leuk om kennis te delen, wat natuurlijk nu ook in het leven is geroepen door middel van het buddy-systeem. Dat vind ik ook zeker leuk, om starters beter op weg te helpen in hun vak.

Jesse: Bij welke organisaties heb je allemaal al gezeten via DEKRA People

Sarah: Bij Reaal en Nationale Nederlanden, waar ik in beide gevallen zwaar letselzaken en AVB zaken heb behandeld.

Jesse: Wat zou je graag verbeterd zien worden bij DEKRA People?

Sarah: Ik zou niet zo 1,2,3 iets kunnen bedenken denk ik. Het is fijn om wat meer verbinding te hebben met collega’s maar daar wordt de laatste tijd al veel aan gedaan. Om onderling wat meer contact te hebben met de collega’s van DEKRA People en ook binnen DEKRA zelf. Dat vind ik eigenlijk alleen maar een goede ontwikkeling.

Jesse: Doe je ook nevenactiviteiten binnen de organisatie?

Sarah: Zoals bijvoorbeeld het Buddy-systeem? Ja, dat is natuurlijk net van start gegaan en dat moet nog een beetje vorm krijgen. Maar het is leuk om contact te hebben met andere collega’s en zo tot hulp te kunnen zijn en ze te kunnen begeleiden

Jesse: Ik had ook begrepen dat je een korte opdracht hebt gedaan binnen de DEKRA Claims?

Sarah: Ja, dat klopt. Dat was een eenmalige opdracht van twee dagen. Wat ook erg leuk was om te doen omdat ik met deze opdracht ook in contact kwam met collega’s uit andere units binnen DEKRA. Wat dat precies is daar kan ik niet zo heel erg veel over zeggen, omdat dit nog even geheim moet blijven. (SPANNEND)!

Jesse: Wat zou je zeggen tegen iemand die twijfelt om bij DEKRA People te komen werken?

Sarah: Als eerst dat het heel leuk is om bij DEKRA People te werken en dat je door middel van verschillende opdrachten veel kennis en ervaring kan opdoen. Daarnaast denk ik dat het goed is om verschillende verzekeraars en rechtsbijstandsverzekeraars van binnen te zien.

Sarah: Bij sommige instanties kan je nog meer bijdragen door bijvoorbeeld verbeterpunten te benoemen. Wat leuk is, is dat naast dat je al in de letselschadewereld werkt, waar je al mensen helpt, ook nog eens bij een opdrachtgever werkt waar je de collega’s helpt. Als je op detacheringsbasis wordt ingezet bij een opdrachtgever waar ze op dat moment met een capaciteitsprobleem zitten, kun jij als persoon een oplossing bieden. Het is leuk dat je mensen óók daarbij kunt helpen.

Jesse: Waar zie jij jezelf over 10 jaar?

Sarah: Dat vind ik altijd een hele lastige vraag. Dat weet ik eigenlijk ook nog niet zo goed. Dit is eigenlijk ook nog een reden waarom het leuk is om bij DEKRA People te werken, omdat je dat door de verschillende opdrachten ook nog een beetje kan uitvinden. Het is dé manier om uit te vinden wat je nou precies leuk vindt en wat je uiteindelijk wil gaan doen. Misschien kom ik er juist achter dat het de afwisselende opdrachten zijn wat ik wil blijven doen, maar dat weet ik nog niet zo goed.

Sarah: Ik had altijd wel de ambitie om aan de slag te gaan als schade-regelaar. Echter, ben ik juist door afgelopen jaren erachter gekomen dat ik het juridische deel erg leuk vindt en ik denk dat dat in de functie als schade-regelaar wat minder naar voren komt. Lang verhaal kort, ik weet het nog niet precies.

Jesse: Misschien sla je de spijker wel op zijn kop, dat je dat door middel van detachering via DEKRA People de komende tijd gaat uitvinden!
Jesse: Heel erg bedankt voor je tijd, je duidelijke en uitgebreide antwoorden en het leuke gesprek!

Sarah: Graag gedaan en tot snel!

Wil je dit interview verder delen?
Geplaatst op 27 mei 2021
Contactgegevens

Careerguide

Transistorstraat 7
1322 CJ Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Careerguide heeft 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956