vergrootglas
Op zoek naar een baan?
Actueel en relevant

Kenniswerkers zijn mobiele zoekers

Geplaatst op: 7-3-2017

Even snel mobiel je e-mail checken terwijl je op je afspraak wacht. Een tweet delen. En ook nog even connecten op LinkedIn met die interessante professional die je vanochtend sprak. We zijn 24/7 online en het mobiel bezoeken van websites wint aan terrein. En niet zo'n beetje ook. Waar een jaar geleden nog zo'n kleine 15% van onze sites mobiel bezocht werd, naderen sommigen nu al de 50%. Het past helemaal in het tijdperk waarin we leven. Termen als anyplace, anytime en vooral anywhere je ding doen zijn common geworden.

Verbazing alom
Het heeft ons wat verbaasd eerlijk gezegd, omdat een website via een klein scherm bekijken niet altijd optimaal is. Blijkbaar ervaren onze kenniswerkers het niet als heel problematisch: 75% van onze mobiele bezoekers surft via een smartphone, de overige 25% benut een tablet als mobile device. Reden genoeg dus om al onze sites om te bouwen naar een mobielvriendelijke versie en daarnaast een app te ontwikkelen. Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die via apps communiceren een vaste plek in iemands perceptie innemen, omdat de app consequent zichtbaar is in de telefoon zelf. Daarnaast is een app laagdrempelig: vacatures kunnen anoniem favoriet gemaakt worden zonder gegevens achter te laten, terwijl er tegelijkertijd actuele pushberichten ontvangen kunnen worden voor nieuwe vacatures. Ook blijkt dat mobiele bezoekers vaker dan gemiddeld concreet op zoek zijn naar een nieuwe baan. En dat maakt het voor ons dan weer gemakkelijk om een duidelijke focus op vacatures te leggen.

Een eigen app aanbieden

Zelf een applicatie voor werkzoekenden ontwikkelen? Met deze 3 tips haal je het maximale uit je app:

1. KISS (Keep It Stupid Simple)
Houd de tekst kort: een kort intro volstaat. Gebruik mobielvriendelijke afbeeldingen, je wilt immers een snelle laadtijd, ook bij een minder goede internetverbinding.

2. Maak de URL makkelijk deelbaar
Doorsturen. Delen. Terugzoeken. Het moet als vanzelf gaan. Houd daarom de drempel zo laag mogelijk door de URL makkelijk deelbaar te maken.

3. Anoniem opslaan in favorieten
Werkzoekenden houden van anonimiteit en discretie. Zorg er daarom voor dat de geïnteresseerde de vacature eenvoudig in zijn of haar favorieten op kan slaan zonder dat er geregistreerd hoeft te worden.

Mogelijkheden te over
De ontwikkelingen op het gebied van ICT volgen elkaar in een razendsnel tempo op. Het biedt, wat ons betreft, volop mogelijkheden om te participeren en met elkaar naar een nog hoger en slimmer recruitment-niveau te gaan. Are you in?

Onze apps zijn hier te vinden:

Google Play Store
App Store

 

 

Contactgegevens

Careerguide

Argonweg 14
1362 AA Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Careerguide heeft 17 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956
Linkedin    Twitter   Linkedin    Twitter